Tvorba e-shopu

Optimalizace e-shopu pro vyhledávače

vyhledávačeNejznámější vyhledávače Google a Seznam jsou v České republice v této oblasti dlouhodobými lídry. Pokud chcete, aby Vás zákazníci rychle našli, musíte z hlediska optimalizace pro vyhledávače (SEO) udělat řadu kroků, které Vás dovedou k zdárnému cíli. Cílem každé optimalizace stránek pro vyhledávače má být snaha o co nejlepší viditelnost ve vyhledávačích. Při optimalizaci je potřebné mít stále na paměti, že e-shop má sloužit hlavně uživatelům, nikoli jen vyhledávačům.

Základy SEO

Výstižné názvy stránek

Konkrétně se jedná o text, který je umístěný mezi značkami title. Značka sděluje uživateli i vyhledávači, co je tématem dané stránky, ideálně by měl být název každé stránky e-shopu jedinečný. Nedoporučují se příliš dlouhé texty, vyhněte se i slovům, které nesouvisejí s obsahem internetového obchodu.

Souhrnné informace o obsahu stránky

Souhrnný informační krátký text o obsahu stránky, který je součástí meta značky description. Text může obsahovat 1-2 věty. Poskytuje krátký přehled o tom, co váš internetový obchod nabízí. Obsah musí být pro uživatele informativní a zajímavý.

Co lze vlastními silami vylepšit

Zajímavý obsah

Obsah je nejdůležitější faktor pro kvalitu každého e-shopu. Jen kvalitní obsah se dokáže za pomoci uživatelů samovolně šířit pomocí sociálních sítí, v e-mailech, blozích nebo diskusních fórech.

Do obsahu textů volte vhodné varianty klíčových slov, která můžete získat například pomocí služby Google AdWords. Vyvarujte se vkládání textů pomocí obrázků, vyhledávače je nedokáží číst, uživatelé takovýto text nemohou kopírovat a vkládat. Nezaplňujte stránku velkým množstvím informací, držte se jednoho tématu, obsah čleňte do odstavců a podnapisů. Dbejte na jedinečnost textu a vyvarujte se duplicity, pouze okopírovaný text nepřináší návštěvníkovi žádnou novou informaci. Věřte, že text optimalizovaný pro uživatele najdou i vyhledávače.

Texty odkazů

Vhodně zvolený text odkazu láká uživatele ke kliknutí. Čím lepší a výstižnější text odkazu, tím snáze ho uživatelé odhalí. Také vyhledávače lépe zjistí zaměření stránky, na kterou text odkazuje. Vyhněte se obecným textům jako „zde“, „článek“, „stránka“ nebo „klikněte“, dlouhé texty nebo celé odstavce do odkazů také nepatří. Texty odkazů vždy barevně odlište od běžného textu, aby je zákazník rychle a jednoznačně identifikoval.

Obrázky

Při vkládání obrázků zadávejte alternativní text, který se vypíše v případě, že se obrázek z nějakého důvodu nezobrazí. Je-li obrázek použít jako odkaz na jinou stránku, alternatívní text má stejnou funkci jako text odkazu. Alternativní text také usnadňuje vyhledávání obrázků službám, které se na vyhledávání obrázků specializují.

Používejte běžně podporované typy souborů JPG, PNG, GIF či BMP. Vyhněte se obecným pojmenováním jako je obr1.jpg, obrazek22.gif atd., ani nevkládejte celé věty nebo dlouhá sousloví. Pro usnadnění orientace vyhledávačů ve struktuře obrázků e-shopu můžete vytvořit Sitemap ve formátu XML pro obrázky.

promodirect

Značky nadpisů 

Ke zdůraznění klíčového textu je vhodné použít značky nadpisů h1 až h6. Správné použití značek vytváří hierarchickou strukturu obsahu stránky. Návštěvníkovi slouží jako vizuální pomůcka, která v mnohém napoví o obsahu textu. Používejte značky nadpisů s rozvahou a jen tam, kde mají smysl. Příliš velký počet nadpisů bude působit kontraproduktivně a zmatečně.

Adresa URL

Vytvářejte jednoduché a dobře čitelné adresy URL pro vaše uživatele. Extrémně dlouhé adresy URL vyhledávače zpracují, ale mohou odradit návštěvníky. Dbejte na to, aby adresa URL obsahovala relevantní slova v souvislosti s obsahem stránky.

Přehledný systém navigace

Systém navigace je jednak důležitý pro zákazníky, kterým usnadňuje rychlou orientaci v e-shopu, tak i pro vyhledávače. Například pro Google je důležité i to, jakou roli hraje konkrétní stránka v rámci celého obchodu. Uživatelům můžete usnadnit pohyb po e-shopu tzv. navigací s popisem cesty, kde návštěvník snadno přejde na vyšší úroveň nebo hlavní stránku.

Mapa stránek

Mapa stránek je jednoduchá stránka, kde je zobrazena struktura internetového obchodu. Má-li uživatel problém s orientací na webu, může tuto stránku navštívit a rychle se dostat do hledané části. Pro vyhledávače je určený speciální soubor Sitemap, ve formátu XML, který jim usnadňuje nalézání podstránek e-shopu.

Konzultace Zdarma
Konzultace ZDARMA

Založte si výdělečný Eshop

  • Minimální vstupní investice
  • Profesionální design na přání
  • Plná technická podpora
  • ESHOP ZDARMA na 15 dnů
  • Konzultace ZDARMA
  • Facebook obchod ZDARMA
  • Přední pozice ve vyhledávačích
  • Stovky úspešných řešení
  • Vše v jednom,hosting a email v ceně
  • Mobilní verze e-shopu

Novinky

Zobrazit archiv

Rychlý kontakt

  • (+420) 602 120 977
  • info@pixolo.cz