Tvorba e-shopu

Propagace na facebooku

Propagovat svůj e-shop na Facebooku je jedna z poměrně laciných cest, jak dostat do povědomí svůj obchod dalším budoucím zákazníkům. Facebook již dávno není jen záležitostí teenegerů a studentů. Ke komunikaci ho používá řada odborníků, profesionálů a pracujících z celého světa. Využívají ho politici, média, neziskové organizace a nejrůznější specializované projekty.

facebook stránka

Vytvořte si osobní profil

Klasický uživatelský osobní profil získáte registrací na Facebooku jako základní nástroj pro komunikaci na Facebooku. Je to první místo, kam každý zamíří, pokud se chce o vás něco dozvědět. Je to však nejméně vhodné místo pro komerční propagaci. Osobní profil slouží ke komunikaci s přáteli, ke sdílení osobních názorů, zážitků, fotografií a k podobným věcem. K propagaci a prezentaci internetových obchodů, produktů, služeb a komerčních nabídek slouží stránky nebo speciální aplikace.

Skupiny

Nejobvyklejší a historicky nejstarší cestou, jak na Facebooku vybudovat komunitu, je vytvoření tzv. skupiny. Je to virtuální místo, kde se mohou setkávat a diskutovat zákazníci, obchodní partneři či fanoušci. Členové do skupiny mohou zvát své facebookové přátele, čímž se postupně skupina rozrůstá. Členům skupiny je možné zasílat novinky pomocí zpráv, které se zobrazují přímo ve složce došlých zpráv. Účinnost takto zaslaných informací, je velmi vysoká. Ještě donedávna byly skupiny nejefektivnější cestou virálního marketingu na Facebooku, dnes je postupně vytlačují stránky.

Stránky

Vytvoření stránky je nejjednodušší způsob, jak propakovat svoji firmu, výrobky, služby či internetový obchod. Postupně nahrazují skupiny a jsou využívány téměř pro jakékoliv aktivity. Po vytvoření facebookové stránky je nutné se zaměřit na samotné získávání fanoušků - lidí, kterým se vaše stránka líbí. Fanouškovi, který klikne na tlačítko „To se mi líbí“, se pak zobrazuje vše, co napíšete a zveřejníte na své facebookové stránce.

Do stránek je možné přidávat i HTML kódy, Flash animace nebo speciální Facebook aplikace. Mohou se tak stát uživatelsky mnohem atraktivnějšími, než skupiny. Na stránce na Facebooku můžete publikovat fotogalerie, psát novinky, informovat zajímavostech, nových produktech i aktivně komunikovat s fanoušky.

Koncem března 2012 stránky dostali novou tzv. Timeline podobu, změny se týkali jak funkčnosti, tak zejména vzhledu stránek:

  • velký obrázek v záhlaví stránky s rozměrem 851×315 px
  • profilový obrázek má rozměry 180x180 px (zobrazuje se ve velikosti 125x125)
  • stránce je možné zaslat privátní zprávu
  • maximálně čtyři viditelné grafické prvky v menu (dříve záložky)
  • příspěvky fanoušků jsou na stránce nyní málo viditelné

Stránku je potřebné pravidelně plnit obsahem a publikovat zajímavosti a novinky z Vašeho e-shopu. Rozhodně nepodceňujte dialog s fanoušky. Trpělivě odpovídejte na otázky v diskuzích, nebojte se ani kritiky, aktivně komunikujte. Vyhledávejte aktivní fanoušky a oslovujte je. Facebooková stránka nesmí být jen kopií vašeho webu nebo e-shopu, s fanoušky stránky je potřebné soustavně pracovat.

Události a fotografie

Aplikaci „Události“ je možné využít jak u osobních profilů, skupin, tak i u stránek. Je primárně určená na propagaci významné akce či události. Při propagaci e-shopu na Facebooku je můžete využít například pro upozornění na slevy, časově omezené akce, prezentace zboží či promo aktivity. Po zveřejnění události máte možnost pozvat všechny své přátele.

K propagaci internetového obchodu můžete využít i fotografie vašich nejatraktivnějších produktů a doplnit je vhodným komentářem. Obrázky zveřejňujte chytře a s rozvahou, ať množstvím a kvalitou obrázků zákazníka neodradíte.

E-shop na Facebooku

Mnohé komerční společnosti nabízejí instalaci speciální aplikace Internetový obchod na Facebooku. Prostřednictvím této aplikace tak můžete oslovit další potenciální návštěvníky přímo v prostředí Facebooku. Obchod na Facebooku můžete začít velice jednoduše provozovat, pokud máte k dispozici datový XML feed ve formátu pro Zboží.cz (příp. Heuréka.cz) z Vašeho „klasického“ e-shopu. Obvykle aplikace fungují tak, že jednotlivé produkty je možné označovat jako oblíbené, sdílet je na svých profilech, přidávat komentáře k jednotlivým produktům. Díky tomuto prodejnímu kanálu na Facebooku se tak otevírají nové příležitosti k získání dalších zákazníků.

facebook obchod

Konzultace Zdarma
Konzultace ZDARMA

Založte si výdělečný Eshop

  • Minimální vstupní investice
  • Profesionální design na přání
  • Plná technická podpora
  • ESHOP ZDARMA na 15 dnů
  • Konzultace ZDARMA
  • Facebook obchod ZDARMA
  • Přední pozice ve vyhledávačích
  • Stovky úspešných řešení
  • Vše v jednom,hosting a email v ceně
  • Mobilní verze e-shopu

Novinky

Zobrazit archiv

Rychlý kontakt

  • (+420) 602 120 977
  • info@pixolo.cz