Tvorba e-shopu

Srovnávače cen zboží

Cenové srovnávače umožňují nakupujícím vyhledat internetový obchod, které má nejlepší cenu a nabízené služby. Určitě je to vhodný nástroj na získání průměrné ceny zboží na trhu. Zákazník tak může odhalit i podvodníky, které lákají na neúměrně nízké ceny. Velice užitečná jsou i vyjádření a zkušenosti zákazníků, kteří v daném obchodu již nakoupili. Nejednou je takto odholena klamavá nabídka nebo prodej neoriginálního zboží.

Význam internetových srovnávačů cen zboží poslední dobou progresivně roste. Podle posledních průzkumů portálů Aukto.cz a Heureka.cz stále častěji Češi při nákupech v e-shopech používají srovnávací portály, aktuálně tento způsob internetového nakupování preferuje zhruba jedna třetina nakupujících.

Co je srovnávač zboží?

Srovnávač nebo také porovnávač zboží je specializovaný webový portál, který dokáže uživatelům porovnávat ceny produktů a služeb. Pro získání informací o sortimentu vašeho obchodu potřebují srovnávače dodat XML feed v předem definovaném formátu. Jedná se o speciální datový soubor, který obsahuje všechny základní informace o produktech (cena, popis, dostupnost, link na obrázek…). Veškerá komunikace mezi porovnávačem a e-shopem probíhá prostřednictvím tohoto datového souboru. Srovnávač zboží tedy v pravidelných intervalech načítá informace z tohoto souboru a provádí případné aktualizace. Na základě získaných dat ze všech registrovaných obchodů provozovatel služby spáruje shodné produkty a porovná aktuální ceny konkrétního zboží.

Pro jaké obchody jsou srovnávače vhodné?

Srovnávače cen jsou vhodné pro všechny internetové obchody, které nabízejí zboží a služby, které se dají vzájemně porovnávat. Při rozhodování, jestli svůj obchod do porovnávačů zaregistrujete, zvažte, jestli ceny vámi nabízených produktů jsou konkurence schopné.  Nejčastějšími produkty, které zákazníci vyhledávají, jsou oblečení, doplňky, bílá technika, hračky a zboží pro děti, případně knihy. Nejméně často se srovnávače používají pro vyhledávání potravin a sběratelských předmětů.

Porovnávače cen zboží nedovolují registrace pro prodejce zájezdů, dovolených, slev či jiných nestandardních služeb. Na tyto produkty se zaměřují specializované portály, které srovnávají ceny produktů v oblasti zájezdů, realit, bazarů, ubytování, pracovních nabídek, finančních produktů apod. Obvykle se jedná o služby placené.

Jaké porovnávače cen jsou v ČR nejoblíbenější?

  • Zboží.cz
  • Heureka.cz
  • Hledejceny.cz
  • Monitor.cz
  • NejlepšíCeny.cz
  • Srovnavame.cz
  • Najdislevu.cz
  • Hyperzbozi.cz
  • Nejdnákup.cz
  • Vybereme.cz
  • CenyZbozi.cz
  • Srovnanicen.cz
  • Najduzboží.cz
  • Dobrá-koupě.cz
  • Jyxo.cz
  • Cenyzboží.cz
  • Bezvaceny.cz

Dlouhodobými lídry v této oblasti jsou Zboží.cz a Heureka.cz

Google Nákupy

Koncem roku 2011 spustil Google do češtiny lokalizovanou vyhledávací službu Google Nákupy. Služba nabízí důležité informace o dotazovaném zboží a také srovnává ceny. Česká republika je čtrnáctou zemí na světě, v níž byla tato služba zpřístupněna. Pokud dojde k zařazení služby Google Nákupy do běžných výsledků vyhledávání Google.cz, může jít v blízké dobé o významný zdroj dalších potenciálních zákazníků.

Cena

Registrace do většiny internetových srovnávačů je zdarma, někdy se vyžaduje umístění zpětného odkazu na stránku e-shopu. Často se platí za PPC přístup na úvodní stránku internetového obchodu i přímo na stránku konkrétního prodávaného zboží.

Některé české srovnávače cen zboží nově nabízejí možnost stanovení platby za proklik formou aukce. Obchodníci si tak sami mohou svobodně nastavit cenu za proklik. Aktuálně tuto službu nabízí Heureka, Srovname.cz, Hledejceny.cz, Jyxo.cz  a Monitor.cz.

Významný prodejní kanál

Srovnávače cen zboží jsou významným prodejním kanálem, který se shromažďuje tisíce návštěvníků, které se chystají nakupovat. Je-li vaše zboží cenově konkurence schopné, mohou vám cenové porovnávače přivést nezanedbatelný počet nových zákazníků.

Konzultace Zdarma
Konzultace ZDARMA

Založte si výdělečný Eshop

  • Minimální vstupní investice
  • Profesionální design na přání
  • Plná technická podpora
  • ESHOP ZDARMA na 15 dnů
  • Konzultace ZDARMA
  • Facebook obchod ZDARMA
  • Přední pozice ve vyhledávačích
  • Stovky úspešných řešení
  • Vše v jednom,hosting a email v ceně
  • Mobilní verze e-shopu

Novinky

Zobrazit archiv

Rychlý kontakt

  • (+420) 602 120 977
  • info@pixolo.cz