Tvorba e-shopu

Obchodní podmínky pro Eshop

Vztahy mezi prodávajícím a kupujícím upravují veřejné obchodní podmínky (VOP) a reklamační řád. Oba dokumenty musí být volně přístupné na stránce e-shopu. Forma těchto dokumentů není právně upravená, legislativa řeší jen obsah těchto dokumentů. Obecně platí, že veřejné obchodní podmínky musí obsahovat následující specifikaci:

  • identifikační údaje provozovatele (název obchodní firmy/jméno fyzické osoby, IČ, adresu sídla/bydliště fyzické osoby)
  • základní charakteristiku nabízeného zboží a služeb
  • v případě prodeje specifického zboží údaje o kontrolním orgánu
  • dodací podmínky včetně vyčíslení dalších nákladů
  • způsob objednání zboží případně uzavření kupní smlouvy
  • odstoupení od smlouvy
  • platební podmínky
  • ochrana osobních údajů
  • reklamační řád
  • doba platnosti VOP.

VOP musí být spotřebiteli poskytnuty ve formě, která umožňuje archivaci a reprodukci. Nejčastější chybu podnikatelé dělají v tom, že zapomínají v obchodních podmínkách uvádět způsob vrácení zboží při odstoupení od smlouvy do 14 dnů. Pokud tato informace ve VOP uvedená není, prodlužuje se lhůta na 1 rok a 14 dní (platí od 1.1.2014) a hrozí i pokuta od ČOI.

Informační povinnosti

Podrobné informace o informačních povinnostech naleznete v paragrafu 53 občanského zákoníku. Kromě povinných identifikačních údajů provozovatele e-shopu, je nutné uvést i povinný údaj o registraci v obchodním nebo živnostenském rejstříku. Do kontaktních údajů tedy vždy připište: „Zapsán v registru živnostenského úřadu magistrátu města XXX pod č.j.: ZZZ.“ Uveďte i kontaktní adresu pro doručování, včetně telefonního čísla, případně e-mailu.

Reklamační řád

Reklamační řád je dokument, který informuje spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady výrobků a služeb. Obsahuje též údaje o tom, kde lze reklamaci uplatnit a o provádění záručních oprav. Reklamační řád se zpravidla sestavuje ve smyslu § 13 zákona na ochranu spotřebitele.

Vzor obchodních podmínek

Vzorové obchodní podmínky si můžete důkladně prostudovat na stránce Asociace pro elektronickou komerci APEK. Vypracované obchodní podmínky i reklamační řád doporučujeme konzultovat s právním zástupcem, který je znalý právní problematiky a specifik daného obchodu.

Konzultace Zdarma
Konzultace ZDARMA

Založte si výdělečný Eshop

  • Minimální vstupní investice
  • Profesionální design na přání
  • Plná technická podpora
  • ESHOP ZDARMA na 15 dnů
  • Konzultace ZDARMA
  • Facebook obchod ZDARMA
  • Přední pozice ve vyhledávačích
  • Stovky úspešných řešení
  • Vše v jednom,hosting a email v ceně
  • Mobilní verze e-shopu

Novinky

Zobrazit archiv

Rychlý kontakt

  • (+420) 602 120 977
  • info@pixolo.cz