Tvorba e-shopu

Provoz e-shopu

Začínající internetoví prodejci mohou mít s obsluhou e-shopu ze začátku trochu problém. Mohou tápat v evidenci objednávek, ve správném nastavení cen za platby a dopravu, či v odesílání informací zákazníkovi o vyřízení jeho objednávky. Popíšeme si nejběžnější úkony, s kterými se při provozu internetového obchodu nejčastěji setkáváme.

Potvrzení objednávky

Pro zákazníka obvykle není rozhodující informace, že jeho objednávka byla odeslána na zpracování, která se obvykle automaticky objeví po odeslání objednávkového formuláře. Určitě je potřebné zákazníka informovat, že jeho objednávka byla přijata. Vhodná je krátká e-mailová zpráva. Většina e-shopů tuto zprávu zašle automaticky po zapsání objednávky do databáze. U dražších výrobků nebo při zakázkové výrobě doporučujeme ještě následnou komunikaci se zákazníkem, ať už mailem nebo telefonicky.

Potvrzující e-mail by měl obsahovat kontaktní údaje o objednateli, číslo objednávky, seznam objednaného zboží, cena za dopravu, způsob platby a dopravy, kontaktní údaje na prodávajícího, případně údaje k platbě.

Proekeeper

Vyřízení objednávky

Po vyřízení objednávky a jejím vyexpedování je vhodné zákazníka o této skutečnosti informovat, nejčastěji se tak děje systémovým e-mailem.  Zpráva by měla kromě informací o samotné objednávce obsahovat i způsob a termín doručení. Vhodné je uvést i informaci, co dělat v případě, že zásilka nebude doručená.

Ke každé objednávce je samozřejmě nutné vystavit fakturu. Praxí osvědčený způsob je oddělení číslování objednávek a faktur. Faktury budou mít vlastní číselnou posloupnost, která bude narušena jen storno doklady vrácených zásilek.

Platební metody

Konzervativní přístup českých uživatelů a malý výběr platebních metod v českých internetových obchodech má za následek výrazný podíl dobírky při výběru platební metody. Zákazníci preferují dobírku i z důvodu snížení rizika při nákupu přes internet.  Pokud je však obchodník nepoctivý, může zákazníka podvést i při platbě dobírkou.

Za velmi oblíbenou platební metodu v České republice se považuje bankovní převod prostřednictvím internetového bankovnictví. Dále následuje online bankovní převod a platební systém PayPal.

Doprava

Nejjednodušší způsob, jak dopravit svoje zboží k zákazníkovu je oslovit nějakou přepravní společnost, která zásilky dodá na místo určení. Vyberte si takovou, o které víte, že je spolehlivá. Zásilky adresátovi můžete dopravovat vlastní dopravní službou, ale ta se vám vyplatí v jen případě, máte-li velký obrat. U malých a začínajících e-shopů o tomto způsobu doručování zásilek raději neuvažujte.

Konzultace Zdarma
Konzultace ZDARMA

Založte si výdělečný Eshop

  • Minimální vstupní investice
  • Profesionální design na přání
  • Plná technická podpora
  • ESHOP ZDARMA na 15 dnů
  • Konzultace ZDARMA
  • Facebook obchod ZDARMA
  • Přední pozice ve vyhledávačích
  • Stovky úspešných řešení
  • Vše v jednom,hosting a email v ceně
  • Mobilní verze e-shopu

Novinky

Zobrazit archiv

Rychlý kontakt

  • (+420) 602 120 977
  • info@pixolo.cz